Και κάτι που πρέπει να θυμόμαστε...

"Γνους πράττε".

Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ., ένας από τους 7 σοφούς της Αρχαίας Ελλάδας

μτφρ: Να ενεργείς έχοντας γνώση.

«Η τύχη βοηθάει μόνο τα καλά προετοιμασμένα μυαλά». Λουί Παστέρ, ένας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες στον κόσμο, στον οποίο οφείλουμε τα εμβόλια και άλλες επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.






Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη

Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη εικονογραφημένα από τον Quentin Blake είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια του δοκιμίου του Daniel Pennac “Σαν ένα μυθιστόρημα”(“Comme un roman”) που δημοσιεύτηκε το 1992.
Ο Γάλλος συγγραφέας εξηγεί πώς ο κάθε αναγνώστης έχει το δικαίωμα να αφεθεί στην ανάγνωση με το δικό του προσωπικό τρόπο, απολαμβάνοντας με κάθε ελευθερία αυτή την ευχαρίστηση, καθώς όπως τονίζει  «η ανάγνωση είναι πάνω απ’ όλα ευχαρίστηση».

«Τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη συνοψίζονται σε μία υποχρέωση: ποτέ να μη κοροϊδεύουμε όσους δε διαβάζουν, αν θέλουμε κάποια μέρα να ξεκινήσουν το διάβασμα». Daniel Pennac

Μικροί αναγνώστες, με τον παρακάτω σύνδεσμο θα διαβάσετε τα δικαιώματά σας στα ελληνικά. (κάνετε ένα κλικ πάνω στο κείμενο που θα δείτε για να γίνουν μεγαλύτερα τα γράμματα και οι εικόνες)
Αξιοποιήστε τα!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjfhcu_7geNUThMSgDed9bqfl5rJbyykjVCUXm2cQWRBRpynLDClozip9anrjE_cGrr9zoLOfZEtNes3yWKagu-NQCY6GB_NawudiZcAH13j5A5K0rRcPfRJKBN_bD7GyAiNg_owPSPSPtp/s1600/anagnwsths.jpg

Ένα πασχαλινό έθιμο από Γαλλία και Γερμανία

 Στη Γερμανία, για τα παιδιά,
η ημέρα του Πάσχα είναι μέρα χαράς καθώς τους επισκέπτεται ο πασχαλινός λαγός και κρύβει στο κήπο τους πασχαλινά αυγά. Παρόμοιο είναι το έθιμο και στη Γαλλία με μόνη διαφορά ότι τα αυγά πέφτουν από τον ουρανό το βράδυ του Μεγ. Σαββάτου. Τα μεταφέρουν οι καμπάνες που επιστρέφουν από το Βατικανό για να ηχήσουν χαρμόσυνα την Κυριακή του Πάσχα.

Την Πέμπτη 10 Απριλίου οι μαθητές των Γερμανικών και των Γαλλικών του σχολείου μας γνώρισαν το κοινό έθιμο των δύο χωρών, «το κυνήγι των πασχαλινών αυγών». Αρχικά οι δύο καθηγήτριες παρουσίασαν στην τάξη το έθιμο και την ιστορία του στο πλαίσιο των πασχαλινών παραδόσεων. Τα παιδιά εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στις τρεις χώρες μιλώντας και για προσωπικές τους εμπειρίες.

Στη συνέχεια «βίωσαν» το έθιμο: αφού χωρίστηκαν σε ομάδες αναζήτησαν τα κρυμμένα αυγά στο κηπάκι του σχολείου με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Με αυτόν τον ευχάριστο τρόπο οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με ήθη και έθιμα άλλων χωρών.