Και κάτι που πρέπει να θυμόμαστε...

"Γνους πράττε".

Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ., ένας από τους 7 σοφούς της Αρχαίας Ελλάδας

μτφρ: Να ενεργείς έχοντας γνώση.

«Η τύχη βοηθάει μόνο τα καλά προετοιμασμένα μυαλά». Λουί Παστέρ, ένας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες στον κόσμο, στον οποίο οφείλουμε τα εμβόλια και άλλες επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.






Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011

Συνέντευξη από τη συγγραφέα κ. Αγγελική Βαρελλά

    Ένα σύντομο βιογραφικό 
Γεννήθηκε: στη Θεσσαλονίκη      
Μεγάλωσε και ζει: στην Αθήνα
Σπουδές:  Πτυχιούχος του Ιστορικού-Αρχαιολογικού Τμήματος     Παν.  Αθηνών                                                                                                       
Έργα της:46 βιβλία(ως τώρα)
Πώς την είδαμε εμείς, στο σχολείο μας:
Ζεστός άνθρωπος, φιλική με μας τα παιδιά, ευαίσθητη, ευγενική- πόσο μας άρεσε που μας αποκαλούσε κυρίους!-, με πηγαίο χιούμορ, ένα πνεύμα 20άχρονο, ποταμός λόγου, και με ...μεγάλα αυτιά-μας άκουσε όλους με προσοχή!
 Να τι μας απάντησε στις ερωτήσεις μας!



ΔΗΜ. Πώς αποφασίσατε να γράψετε;
Κ. ΒΑΡ.Το να αρχίσω να γράφω δεν ήταν απόφαση... είναι ανάγκη ζωής...κάτι μαγικό...χώνεσαι μέσα στον κόσμο του βιβλίου και ζεις ένα όνειρο. Είχα ένα μικρό ταλέντο στο γράψιμο. Δε φτάνει όμως το ταλέντο. Χρειάζεται άσκηση,πολλή άσκηση.
ΔΗΜ. Από πού εμπνέεστε;
Κ. ΒΑΡ. Από παντού. Περπατώ και παρατηρώ - προσέχω να μη σκοντάφτω κιόλας-! Εμπνέομαι από τις συμπεριφορές του κόσμου. Ό,τι βλέπω και μου αρέσει θέλω να το γράφω.
ΔΗΜ.Τι νιώθετε όταν γράφετε;
Κ.ΒΑΡ. Όταν γράφω, ονειρεύομαι,ταξιδεύω και αισθάνομαι να μου φεύγει ένα βάρος. Όταν γράφω βρίσκομαι σε μια έξαψη. Σκέφτομαι, σκέφτομαι και όταν μου έρθει η έμπνευση ξεκινώ. Δεν μπορώ να γράφω ταυτόχρονα δυο βιβλία, ασχολούμαι κάθε φορά με ένα.
ΔΗΜ. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε;
Κ. ΒΑΡ. Ξεκίνησα στα 36 μου χρόνια αλλά έγραφα πάντα. Με «ζόρισαν» τα παιδιά μου.
ΔΗΜ. Συγγραφέας, επάγγελμα ή χόμπυ;
Κ. ΒΑΡ. Όχι επάγγελμα. Από μεράκι. Δε σας κρύβω πως χαίρομαι όταν πουλιούνται τα βιβλία μου, αλλά πιο πολύ χαίρομαι γιαυτό που κάνω. Αγαπώ την επαφή και την επικοινωνία με σας, τα παιδιά.
ΔΗΜ. Ποιο είναι το πρώτο σας βιβλίο;
Κ.Βαρ. «Η Ελλάδα κι εμείς» και περιέχει ό,τι μου έλεγαν τα παιδάκια μου.
ΔΗΜ. Ποιο βιβλίο σας αγαπάτε περισσότερο;
Κ.ΒΑΡ. Όλα, αλλά πιο πολύ αυτό που θα γράψω, το επόμενο. Γιατί αυτό θέλει φροντίδα, χρειάζεται να το αγκαλιάσω με αγάπη, χρειάζεται ψάξιμο.
ΔΗΜ. Πόσο καιρό σας παίρνει να γράψετε ένα βιβλίο;
Κ.ΒΑΡ. Δεν υπάρχει απάντηση σ`αυτή την ερώτηση. Το βιβλίο δεν είναι ...μουσακάς να υπολογίσεις πόσο χρόνο θα σε πάρει το κάθε βήμα.
ΔΗΜ.Ποιο είναι το τελευταίο σας βιβλίο;
Κ.ΒΑΡ. Αυτό το χρόνο κυκλοφορούν τρία βιβλία μου. Το τελευταίο είναι το «Φιλία σε 4 ρόδες» και σας προτείνω να το διαβάσετε. Σ`αυτό μου είπε η εγγονή μου να βάλω και κάτι γιαπωνέζικο. Έτσι κι έκανα!
ΔΗΜ. Τα άλλα δυο βιβλία ποια είναι;
Κ.ΒΑΡ. Είναι το «Τι κάνεις; Είσαι καλά;» και το «Ποιος παίζει μπάλα στο ταβάνι μας;».
ΔΗΜ. Ποιος συγγραφέας σας αρέσει;
Μαθήτρια του σχολείου: Εγώ άμα ήμουν εσείς,κυρία Βαρελλά, θα απαντούσα ΕΓΩ!
Κ.ΒΑΡ. Έχουμε αξιόλογους συγγραφείς. Η Ζέη, η Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου, η Ψαραύτη όπως και ποιητές: ο Μανθόπουλος, η Χορτιάτη, ο Κανάκης και άλλοι πολλοί. Εγώ όμως γαλουχήθηκα στα παιδικά μου χρόνια από την Πηνελόπη Δέλτα.
ΔΗΜ. Ποια είναι η γνώμη σας για το ηλεκτρονικό βιβλίο;
Κ.ΒΑΡ.Δεν το ξέρω καθόλου γιατί δεν ασχολούμαι με τον υπολογιστή. Φοβάμαι ότι θα πάρει τα πρωτεία του βιβλίου που ξέρουμε μέχρι τώρα. Το ηλεκτρονικό βιβλίο υπάρχει κάπου και μας περιμένει. Αλήθεια εσένα σε ευχαριστεί να διαβάζεις στο κομπιούτερ;
ΔΗΜ. Όχι.
Κ.ΒΑΡ. Κι εγώ θέλω να έχω το βιβλίο μαζί μου.
ΔΗΜ. Ποιο είναι το μεγαλύτερο ελάττωμά σας;
Κ.ΒΑΡ. Είμαι ακατάστατη, ως εκεί που δεν μπορείς να φανταστείς. Και νομίζω είναι το μοναδικό μου ελάττωμα.
ΔΗΜ. Και το μεγαλύτερο προτέρημά σας;
Κ.ΒΑΡ. Αγαπώ όλο τον κόσμο, είμαι αισιόδοξη και προχωρώ πάντα με θετικές σκέψεις. Δεν αντέχω τους ανθρώπους που είναι όλο «αχ!».
ΔΗΜ. Ποια είναι η πιο όμορφη στιγμή που έχετε ζήσει ως συγγραφέας;
Κ.ΒΑΡ. Η πιο συγκινητική μου στιγμή είναι η συγγραφή του βιβλίου «Ο υπέροχος κόσμος των νικητών» για τους Special Olympics. Ένοιωσα σα να έφτασα κάπου μ` αυτό το βιβλίο.
ΔΗΜ. Έχετε γράψει βιβλία σε συνεργασία με άλλους συγγραφείς;
Κ.ΒΑΡ. Ναι, είχα συνεργαστεί σε μια εγκυκλοπαίδεια για το περιβάλλον. Προτιμώ όμως να γράφω μόνη μου. Ο συγγραφέας θέλει να είναι μόνος του.
ΔΗΜ. Έχουν μεταφραστεί τα βιβλία σας σε άλλες γλώσσες;
Κ. ΒΑΡ. Όχι. Μόνο ένα που έγραψα για τους Ολυμπιακούς του 2004 έχει μεταφραστεί σε όλες τις γλώσσες.
ΔΗΜ. Σας ευχαριστούμε, κ. Βαρελλά.



Δεν υπάρχουν σχόλια: