Και κάτι που πρέπει να θυμόμαστε...

"Γνους πράττε".

Πιττακός ο Μυτιληναίος, 650-570 π.Χ., ένας από τους 7 σοφούς της Αρχαίας Ελλάδας

μτφρ: Να ενεργείς έχοντας γνώση.

«Η τύχη βοηθάει μόνο τα καλά προετοιμασμένα μυαλά». Λουί Παστέρ, ένας από τους μεγαλύτερους επιστήμονες στον κόσμο, στον οποίο οφείλουμε τα εμβόλια και άλλες επιστημονικές ανακαλύψεις που έχουν σώσει εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.






Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Η πρώτη μας συνέντευξη!!!

Στις 26 Ιανουαρίου η Στ` τάξη παρακολούθησε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας. Μετά την παρουσίαση του εικονοβιβλίου «YEA», ο συγγραφέας-εικονογράφος κ. Δημήτρης Γαλάνης μας έδωσε μια καταπληκτική συνέντευξη. Απολαύστε τη δουλειά μας!


ΔΗΜ. Πώς ξεκινήσατε να γράφετε βιβλία;
ΣΥΓΓΡ. Παρατηρώ τον κόσμο γύρω μου και γράφω ό,τι νιώθω.
ΔΗΜ. Ποια είναι η πηγή έμπνευσής σας;
ΣΥΓΓΡ. Βλέπω ανθρώπους, διαβάζω βιβλία, παρατηρώ γεγονότα και γράφω.
ΔΗΜ. Είχατε κάποιο κίνητρο για να αρχίσετε να γράφετε;
ΣΥΓΓΡ. Κίνητρό μου είναι η ανάγκη να εκφράσω τα συναισθήματά μου πάντα μέσα
από το μονοπάτι της αγάπης. Εδώ να σας πω ότι είμαι δυσλεξικός και το
σχολείο δε με βοήθησε πολύ να ξεπεράσω το πρόβλημά μου. Δεν μπορούσα
να διαβάσω ένα βιβλίο αν δε με ενδιέφερε. Τώρα που μεγάλωσα κατάλαβα
ότι μπορώ να διαβάσω χωρίς δυσκολία όταν κάτι μου τραβά το ενδιαφέρον.
Διαβάζω ασταμάτητα και μάλιστα πολλά βιβλία ταυτόχρονα.
ΔΗΜ. Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλίο;
ΣΥΓΓΡ. Ο μικρός πρίγκιπας.
ΔΗΜ. Και ποιος είναι ο αγαπημένος σας συγγραφέας;
ΣΥΓΓΡ. Δεν έχω αγαπημένο συγγραφέα. Αγαπώ όλους όσους έχουν αγγίξει την ψυχή
μου και περνάνε μηνύματα αγάπης.
ΔΗΜ. Πού ζείτε;
ΣΥΓΓΡ. Ζω στο Άργος και είμαι περήφανος για την πόλη μου. Νιώθω
συγκλονισμένος όταν σκέφτομαι ότι από τα ίδια μέρη που πατάω εγώ έχουν
περάσει τόσοι άνθρωποι χιλιάδες χρόνια πριν.
ΔΗΜ. Έχετε παιδιά;
ΣΥΓΓΡ. Ναι, έχω μια κόρη που πηγαίνει στην Τετάρτη Δημοτικού. Είναι ο καλύτερος
δάσκαλός μου. Από όταν γεννήθηκε η κόρη μου, το 2001, άρχισα και να
γράφω.
ΔΗΜ. Ποιο είναι το πρώτο σας βιβλίο;
ΣΥΓΓΡ. Το YEA που σημαίνει «ναι» (yea στα αγγλικά) και ταυτόχρονα Γαία (γη στα
αρχαία ελληνικά). Είναι ένα παραμύθι με οικολογικό περιεχόμενο και με
αυτό πήρα μέρος μαζί με την αδελφή μου, Νατάσα Γαλάνη, στο
διαγωνισμό Green Design Festival.
ΔΗΜ. Πόσα βιβλία έχετε γράψει;
ΣΥΓΓΡ. Τέσσερα.
ΔΗΜ. Γράφετε βιβλία για μεγάλους;
ΣΥΓΓΡ. Τώρα γράφω το πρώτο μου βιβλίο για μεγάλους. ( Να η είδηση!!!)
ΔΗΜ. Ποιο νομίζετε είναι το καλύτερο βιβλίο σας;
ΣΥΓΓΡ. Όταν μεγαλώσω κι άλλο θα ξέρω ποιο είναι το ωριμότερο βιβλίο μου.
ΔΗΜ. Γράφετε καθημερινά;
ΣΥΓΓΡ. Παρατηρώ κάθε στιγμή γύρω μου και κρατώ σημειώσεις. Τις
συμβουλεύομαι όταν τις χρειάζομαι. Περνάω μεγάλα διαστήματα που δεν
γράφω.
ΔΗΜ. Τι κάνετε αν σας έρθει μια ιδέα τη νύχτα;
ΣΥΓΓΡ. Έχω πάντα ένα μπλοκάκι κι ένα μολύβι πάντα δίπλα μου. Σημειώνω την ιδέα
…και μετά κοιμάμαι.
ΔΗΜ. Πώς νιώθετε όταν γράφετε βιβλία;
ΣΥΓΓΡ. Νιώθω σαν παιδί. Όταν γράφω ονειροπολώ.
ΔΗΜ. Αφιερώνεται τα βιβλία σας σε κάποιο πρόσωπο;
ΣΥΓΓΡ. Τα αφιερώνω σε όλους τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται και σκέφτονται
θετικά.
ΔΗΜ. Ξέρετε από την αρχή σε ποια ηλικία απευθύνεται ένα βιβλίο σας;
ΣΥΓΓΡ. Η ηλικία καθορίζεται στην πορεία του γραψίματος. Η μεγαλύτερη αγωνία
μου όμως είναι να μεταφέρω θετικά μηνύματα. Επιλέγω το μονοπάτι της
αγάπης που είναι γεμάτο φως-αγαπώ το φως- και αποφεύγω το μονοπάτι του
φόβου που σκορπάει άγχος, στρες και φόβο.
ΔΗΜ. Γνωρίζουμε ότι εσείς κάνετε και την εικονογράφηση των βιβλίων σας. Τι
κάνετε πρώτα, το κείμενο ή τα σκίτσα;
ΣΥΓΓΡ. Εξαρτάται. Άλλες φορές ξεκινώ από το κείμενο και άλλες από το σκίτσο.
Στο εικονοβιβλίο «YEA» έφτιαξα πρώτα το σκίτσο.
ΔΗΜ. Ποια υλικά χρησιμοποιείτε για την εικονογράφηση ενός βιβλίου;
ΣΥΓΓΡ. Υπάρχουν δυο τρόποι εικονογράφησης. Ο πρώτος, με το χέρι, απατεί
μολύβια, μπλοκ και μπογιές και ο δεύτερος με τον υπολογιστή. Εγώ
χρησιμοποιώ τον υπολογιστή γιατί ζω στην επαρχία και με τον υπολογιστή
μπορώ εύκολα να στέλνω τη δουλειά μου παντού, χωρίς να τρέχω.
ΔΗΜ. Πριν ξεκινήσετε το γράψιμο, τι δουλειά κάνατε;
ΣΥΓΓΡ. Έχω κάνει πολλές δουλειές στη ζωή μου. Μέχρι που βρήκα τον εαυτό μου,
ακούγοντας τη φωνή μέσα μου, και άρχισα να γράφω.
ΔΗΜ. Το γράψιμο και η εικονογράφηση είναι η δουλειά σας ή είναι χόμπι για σας;
ΣΥΓΓΡ. Ζω από τη δουλειά μου. Είμαι πολύ τυχερός γιατί το χόμπι μου είναι η
δουλειά μου! Είμαι τρελαμένος με τη δουλειά μου!
ΔΗΜ. Αλήθεια, αθλείστε;
ΣΥΓΓΡ. Λατρεύω το τάι-τσι, μια γυμναστική που συνδυάζει την αρμονία και τη
χαλάρωση.
ΔΗΜ. Σας ευχαριστούμε, κ. Γαλάνη. Μόλις τελειώσαμε την πρώτη μας συνέντευξη
με έναν επώνυμο συμπολίτη μας. Ευχόμαστε να έχετε τη δύναμη να γράφετε
και να ζωγραφίζετε με το ίδιο πάθος που σας διακρίνει τώρα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου